החגים מביאים להאטה עסקית? זה הזמן לנטוורקינג!
הרבה מנהלים אומרים לי: החגים פוגעים לי בעסקים, כולם עסוקים בהכנות לחג, בבילוי עם המשפחה ובפגישות עם חברים, אין טעם להשקיע עכשיו בעסקים.
אז במקום שהחגים יהיו עונת שפל עסקית, נצלו את המפגשים הלא פרומליים שהחגים מזמנים לנו לביצוע פעילות אינטנסיבית של נטוורקינג עסקי ואישי, אשר תביא תוצאות עסקיות בהמשך.
ובכן, מה זה נטוורקינג?
זו באמת שאלה חשובה: זו יכולת ליצר קשרים לא פרומליים, שבהם אני נותן לשני ומקבל ממנו עזרה שתורמת לשנינו. הגישה הבסיסית שלנו בנטוורקינג צריכה להיות: מה אני יכול לתת לשני שהוא צריך? לפעמים זה יכול להיות קישור לחבר, לפעמים טיפ או עזרה מקצועית, לפעמים אפילו רק הקשבה. הנתינה שלי תיצור אצלו את הפתיחות ואת הרצון לעזור לי – לפעמים כאן ועכשיו ולפעמים בעתיד.
נטוורקינג נעשה בכמה מעגלים, קרובים ורחוקים
המעגלים הקרובים אלי, האנשים שאני מכיר ביום יום במסגרת העבודה, המשפחה והחברים הקרובים, אבל זה ברור. אלא שהנטוורקינג שמניב קשרים משמעותיים יותר הם דווקא הקשרים במעגלים הרחוקים יותר, החברים של החברים שלי, אלו שאני לא פוגש ביום יום. לי ולחברים שלי הקרובים יש רשת קשרים דומה ומוכרת, אך למעגלים הרחוקים יותר יש מעגלי קשרים שונים משלי, הם מכירים אנשים אחרים שאותם אני לא מכיר, ולכן הם יכולים לעזור לי להגיע להזדמנויות חדשות אליהן אני לא יכול להגיע בעצמי.
המפתח, וגם הכיף, בנטוורקינג הוא הגישה הלא פורמלית
היכולת לייצר את הקשרים בהזדמנויות אקראיות, זה המפתח להצלחה בכל הסיפור: היכולת להיפתח לשני, להקשיב לו באמת, לעזור לו, דווקא מפגשים שאינם עסקיים רשמיים, הם שיוצרים לי את ההזדמנויות לייצר קשרים עסקיים מניבים.
אנשים שמצטיינים בנטוורקינג, עושים את זה כל הזמן
בעבודה, במכון כושר, בטיולים, בטיסה, באסיפת הורים של הילדים, במפגשים חברתיים, אפילו בתור בחנות. הם תמיד קשובים לשני, מציעים עזרה לא פורמלית, חושפים את הקשרים האישיים שלהם ומציעים להיעזר בהם, והכי חשוב – הם ממש נהנים מזה. עם הזמן הם צוברים מוניטין של "הוא מכיר את כולם" ואחרים פונים אליהם בבקשת עזרה, וכך גם הם נהנים מחברים שיהיו מוכנים לעזור בעת הצורך.
לכן, גם בחגים, נצלו את המפגשים הלא פורמליים לייצר נטוורקינג:
- בארוחת החג הקשיבו לבן דוד שיושב לידכם, זה שלא פגשתם שנתיים, שאלו שאלות מתעניינות והקשיבו לו באמת. אולי תגלו שאת יכולים לעזור לו ואולי תגלו שהוא מכיר אנשים שאתם רוצים כלקוחות, כשותפים עסקיים או אפילו כספקים. אולי הוא מכיר את הלקוח שאיתו אתם בדיוק בתהליך מו"מ…
- במפגשים עם חברים – הכירו דוקא את החברים החדשים, הקשיבו להם, מה הם עושים ואיך אתם יכולים לעזור להם.
- אפילו כשאתם יוצאים עם הילדים לפארק, ופוגשים עוד הורים, הקשיבו גם להם.