bulet3 הרצאות, הדרכות וסדנאות

הדרכת מכירות

אתה כמנהל החברה או כמנהל צוות אחראי על התפקוד של המנהלים והעובדים שלך.

כחלק מתהליך הליווי העסקי והדרכת המכירות, חשוב לנו לשתף את העובדים בתהליכי השינוי שאנו יוזמים ומובילים בחברה, אנחנו לא יכולים להשאיר את השינויים רק ברמת הניהול שלך, אלא חייבים להנחיל את השינויים והמשמעות שלהם גם לעובדים שלך.

לשם כך אנו מקיימים סדנאות והדרכות לעובדים במגוון נושאים:

הדרכת מכירות הדרכת מכירות

יכולת מכירה אפקטיבית היא הכלי העיקרי ש"דוחף" את הארגון שלך קדימה, ללא מכירות יהיה קשה לך לקיים את החברה לאורך זמן. לכן בהדרכת מכירה אנו נציג בפני הצוות ונדריך אותם בספקטרום רחב של נושאים הקשורים למכירה.

בהדרכת מכירות אנחנו עובדים עם צוותי המכירות על שיפור תהליך המכירה מהרגע שהם יוצרים קשר ראשון עם הלקוח ועד לשלב הסגירה, במטרה למקסם את שיעור ההמרה מכמות הלידים לכמות הסגירה, תוך שיפור שיעור הרווחיות.

ההדרכה מתמקדת באתגרים העומדים בפני כל איש מכירות:

  • מעבר מתהליך מכירה בו אנחנו "רודפים" אחרי הלקוח לתהליך בו אנו גורמים לו לרצות לקנות את המוצרים והשירותים שלנו בזכות מענה מדוייק לצורך שלו
  • מיהו הלקוח שלנו – מאפיינים וצרכים
  • מה הגורם הכי חשוב בסגירת המכירה
  • איך יודעים מה הלקוח צריך
  • מה עונים לשאלה "המתחרה מציע במחיר זול יותר"
  • הנחות? למה וכמה
  • איך אני מקרין ללקוח מקצועיות
  • איך להתכונן לפגישת מכירה
  • שימוש בכלי מכירה אפקטיביים
  • מקסום נפח עסקה וייזום Crossale ו- Upsale
  • יצירת מודעות מכירתית אצל כל חברי הצוות, לא רק אצל אנשי המכירות
  • שימור לקוחות
  • תהליכי מעקב, בקרה ומדידה של המכירות

במהלך ההדרכה נערך גם דיון פתוח בו אנשי המכירות משתפים זה את זה, לומדים זה מזה, ממנפים חוזקות ומשפרים חולשות של כל אחד בצוות. בנוסף, אנו משתמשים בדוגמאות וסימולציות בתוך חווית היום-יום של אנשי המכירות כדי לאפשר להם למידה מעשית.

בנית הדרכת המכירות נעשית בשיתוף עם מנהל המכירות אשר מחדד את הצורך הספציפי של הצוות שלו, וביחד איתו אנו מתאימים במדוייק את ההדרכה לצורכי הצוות.

bulet3הדרכת שירות לקוחות

אם החברה שלך מתמקדת במתן שירותים, איכות שירות הלקוחות היא לב העסק. במקרה זה, הדרכת שרות לקוחות חשובה בדיוק כמו הדרכת מכירות, כי היא למעשה נוגעת בתהליך אספקת השירות בפועל, ולכן חשוב מאוד שהלקוחות שלך יהיו מרוצים מהשירות הניתן להם.

בהדרכת שירות לקוחות אנו נציג בפני הצוות מגוון נושאים הקשורים לשירות הלקוחות של החברה. ההדרכה הזו מתחילה מסרטון קצר, מקסים והומוריסטי, שמדבר על שירות לקוחות, שמעביר כמה מסרים:

  • מהי מצויינות בשירות – מה עושה את שירות הלקוחות שלנו מסטנדרטי ליוצא דופן ומדהים
  • איזה אפקט יש לזה על הלקוח
  • שירות טוב לא בהכרח = עלות גבוהה
  • מה מבדל את החברה שלנו בתחום השירות
  • עקביות ברמת השירות שלנו
  • כיצד נדע שהלקוח מרוצה
  • לקוחות VIP – מיהם ומהם התהליכים שלנו לטפל בהם
  • חשיבות עבודת צוות
  • שימוש בכלים ובמערכות שירות הלקוחות

במהלך ההדרכה אנו מקיימים דיון פתוח בו עולות סוגיות מתחום השירות: מתי קשה לנו? מהם הקשיים? האם יש כלים שחסרים? מה זה אומר בשבילי לעבוד בצוות כדי לתת ללקוח שירות איכותי? האם אנחנו נותנים שירות איכותי, האם צריך לשפר?

שיחה זו  מציפה קשיים שעולים בתהליכי שירות הלקוחות וגם אתגרים בקו התפר שבין המכירה לשירות. חשיפה זו מאפשרת לארגון לאתר נקודות לשיפור ולהניע את תהליך השיפור בפועל, הלכה למעשה, תוך שיתוף העובדים עצמם כמובילי הבשורה ויוזמי התהליך.

bulet3סדנאת ניהול זמן

כל מנהל וגם כל עובד עסוק בעבודה היום יומית שלו ובמשימות השוטפות: ניהול צוות, עמידה ביעדים, עבודה עם שותפים עסקיים, ממשקים עם מנהלים מקבילים, קשר עם ספקים ועוד. סדנא זו עוסקת בניהול הזמן – המשאב העיקרי שמגביל את יכולת התפוקה של כל מנהל וגם של הצוות שלו. בסדנא זו מנהלים ועובדים לומדים כיצד לתעדף משימות, איך להקצות זמן נכון לכל משימה ואיך לעמוד ביעדים תוך שמירה על איזון בין החיים האישיים לבין הקריירה המקצועית. הסדנא כוללת חלק עיוני וגם חלק מעשי של שימוש בכלים המסייעים להטמיע תכנון וניהול זמן הלכה למעשה.

נושאי הסדנא המרכזיים:

  • מדוע צריך לנהל זמן
  • הקשר בין השגת מטרות לבין ניהול זמן
  • האיזון בין ניהול זמן לבין ספונטניות
  • הקונפליקט בין מרפי לפרקינסון
  • המפתח הסודי להצלחה בניהול זמן
  • התמודדות עם ניהול מסיחים והפרעות
  • הצורך לתעדף
  • פתרון הקונפליקט התמידי בין דחוף לחשוב
  • טיפים לשיפור ניהול זמן יעיל
  • כלים מעשיים לתרגול והטמעת השיטה

זו סדנא חיונית לכל מנהל, בין אם מנהלים צעירים בתחילת דרכם ובין אם מנהלים ותיקים המרגישים שהם רוצים לשפר את יכולת העמידה שלהם בזמנים, תוך ביצוע כל המשימות שלהם בהצלחה.

ניתן להעביר סדנא זו לקבוצת מנהלים בדרגה מסויימת, לדוגמא – כל הסמנכ"לים, או לחליפין – ליחידה הטרוגנית, לדוגמא – מחלקות הפיתוח.

 

bulet3סדנאת חשיבה יצירתית

כל ארגון שואף שהעובדים שלו יחשבו "מחוץ לקופסא" ולא ייצמדו לחשיבה שגרתית. כאשר העובדים מיישמים חשיבה יצירתית זה מאפשר לחברה לפרוץ דרך, לשפר את המוצרים והשירותים שלה, ולהוביל בתחרות אל מול מתחרותיה. מצד שני, יצירתיות עלולה להוביל מאוד בקלות לאוירת כאוס בחברה, לבזבז שעות עבודה יקרות על כיווני פעולה שגויים וגם לפגוע בתוצאות העסקיות של החברה.

סדנא זו מלמדת מנהלים כיצד ניתן לפתח חשיבה יצירתית בקרב המנהלים והעובדים שלהם, להוביל ולנתב אותה לטובת החברה שלהם  ולהפיק ממנה תועלת עסקית. הסדנא מלמדת כיצד לפתח חשיבה מחוץ לקופסא ונותנת לכך כלים מגוונים תוך המחשתם בדרך חוויתית ומיוחדת.

נושאי הסדנא המרכזיים:

  • מה בין חדשנות לבין יצירתיות
  • מקורות הפרסונה היצירתית
  • חמשת היסודות בליבת החשיבה היצירתית השיטתית – SIT
  • פיתוח חשיבה יצירתית בצוות
  • חשיבה מסתעפת וחשיבה מתכנסת
  • מתודה לתהליך פתרון בעיה באמצעות חשיבה יצירתית
  • דוגמאות מאתגרות להמחשה

סדנא זו מתאימה במיוחד להנהלה הבכירה, לצוותי השיווק, הפרסום, ולפיתוח המוצרים, אך הינה כלי נהדר לכל מנהל אשר רוצה לשפר את ביצועי הצוות שלו באמצעות חדשנות פורצת דרך.

 

bulet3סדנאת ערכים, מטרות ותהליכים

כאשר בארגון מתרחשים שינויים רבים, חשוב לשתף גם את העובדים בשינויים שהולכים ונרקמים. מטרת הדרכה זו היא לייצר שקיפות, שיתוף, לבנות דיאלוג פתוח בינך לבין הצוות שלך, לקבל את הסכמת הצוות ואולי גם רעיונות טובים לשיפור התהליכים.

הדרכה זו מאפשרת לכל אחד מחברי הצוות ללמוד מהם השינויים שחלים בחברה, כיצד הם משפיעים עליו אישית ועל עבודתו, ומה אתה, כמנהל שלו, מצפה ממנו.

במסגרת הדרכה זו אנו מציגים בפני חברי הצוות נושאים כגון:

  • חזון הארגון
  • מטרות ויעדי הצוות
  • מבנה ארגוני
  • התפקיד של כל אחד בצוות
  • תהליכי עבודה, שיפורים ועדכונים
  • ממשקים בין חברי הצוות ובינם לבין גורמים אחרים בתוך החברה ומחוץ לה
  • טיפול בחריגים
  • יעדים, מדדים, תהליכי דיווח, מעקב ובקרה

כמובן שאלו רק דוגמאות להדרכות שניתן להכין ולבצע עבור החברה שלך. 

בזכות ניסיוני הרב בהדרכות ובהובלת צוותי עובדים, שיווק ומכירות, באפשרותי לפתח הדרכות וסדנאות נוספות בהתאם לצורכי החברה שלך.

אשמח להיפגש כדי לשמוע ולהתאים את ההדרכות העונות במדוייק לצורכיכם.