לרגל יום האשה הבינ"ל, נבחרתי כאחת הנשים המובילות בענף הנדל"ן לשנת 2025 על ידי פורטל מגדילים, האתר הישראלי להתחדשות עירונית ולנדל"ן.
ספרי לנו קצת על הקריירה שלך, איך הגעת להיות יועצת עסקית?
במשך הרבה שנים הקמתי וניהלתי מחלקות שיווק ופיתוח עסקי בחברות מובילות, ביניהן בזק, נטוויז'ן, חברת Better Place, החברה החלוצית שהשיקה מכוניות חשמליות.
ב- 11 השנים האחרונות אני יועצת עסקית לחברות בענף הנדל"ן, ליוויתי חברות בכל קשת הפעילות, החל מיזמי נדל"ן וקבלנים ועד למשרדי הנדסה, ניהול פרויקטים ואדריכלים, ולמעשה אני משתמשת בניסיון הניהולי שלי ובידע שלי המקצועי שלי בהקמת תחומי פעילות חדשים כדי ללוות חברות ולהוביל אותן לצמיחה ולגידול ברווח.
הלקוחות הראשונים שלי היו מענף הנדל"ן וכך התאהבתי בענף הזה. השקעתי המון זמן, מאמץ ומשאבים כדי ללמוד את ענף הנדל"ן לעומק כך שאני מבינה היטב את הקשרים, הכללים, התלות ההדדית, התהליכים המורכבים והנפשות הפועלות. בזכות זה אני נותנת ערך מוסף משמעותי ללקוחות שלי, ומובילה אותם להצלחות.
מהם ההשגים שהשגת במהלך השנים?
אני מספקת לחברות ייעוץ בשלושה תחומים עיקריים, כל אחד מהם בעל השפעה ישירה על הצלחת החברה:
- ייעוץ שיווק ומכירות – אני בונה אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית לכל חברה, כולל פילוח שוק, מיצוב, בידול, מסרים ויצירת מערך שיווק אונליין ואופליין מלא.
- ייעוץ ארגוני המתייחס למבנה ארגוני נכון, חלוקת תפקידים, שיטות ניהול, בחירת מערכות תומכות, בנית נהלים והטמעתם, שיפור מערך כח האדם, מדדים בקרות ויצירת שליטה קלה למנהלי החברה.
- ייעוץ פיננסי המתמקד בתמחור, ניהול תזרים, ניהול אשראי ועוד.
מהר מאד ראיתי שלא מספיק ייעוץ אלא הניסיון העסקי והניהולי העשיר שלי והאמונה שלי במנהלי החברות מעניק להם ליווי צמוד, הכוונה והשראה וכך אני מאפשרת להם להוביל את החברה שלהם לשגשוג. בעבודה שלי נוצר קשר אישי ביני לבין מנהלי החברות ואני יודעת מה קורה בחברה לעומק, הם הופכים לחלק ממני ואני – חלק מהחברה שלהם.
כשלקוח אומר לי: בכל פעם שאני צריך לקבל החלטה על שינוי, אני חושב על מה את היית אומרת לי, מה למדתי ממך, וזה נותן לי את ההשראה והאנרגיה להניע את השינוי. זה מרגש אותי ונותן לי מוטיבציה אדירה לקום כל בוקר כדי המשיך להניע עוד מנהלים קדימה.
ספרי על אתגר שהתמודדת איתו בהצלחה בשנה האחרונה
השנה הזו יצרה הרבה מאד חוסר וודאות בשוק הישראלי, ובענף הנדל"ן בפרט.
זה הביא לפניות רבות של מנכ"לים, בעיקר של חברות יזמיות נדל"ן שאמרו לי:
כל עוד היקפי העבודה שלנו היו קטנים – הסתדרנו. אבל עכשיו יש לנו כבר כמה פרויקטים בביצוע, ועוד פרויקטים בתהליכי היתר ובשלבי יזמות ואנחנו כבר עובדים עד 10 בלילה ועדיין לא משתלטים על העבודה.
אנחנו חייבים שתעזרי לנו לייצר שיטה, מערכת מסודרת כדי שנוכל להתמודד עם היקפי עבודה הולכים וגדלים ולהמשיך לצמוח בלי לאבד שליטה, שנשמור על המוניטין של החברה, וגם כדי שיהיה לנו איזון בחיים ונראה את הבית והילדים.
זה השלב בו אני לומדת לעומק את החברה: הפעילות שלה, חלוקת העבודה והממשקים בין המנהלים והעובדים, ספקים, יועצים וקבלנים, מיפוי צירי עבודה מרכזיים, איזה מערכות מיחשוב קיימות בחברה.
בהתאם לניתוח בניתי עם החברה היזמית מבנה ארגוני, והגדרות תפקידים. הגדרנו את צירי העבודה המרכזיים, עשינו ניתוח עומסים לפי גאנט הפרויקטים והחלטנו באיזה תפקידים צריך להוסיף צוות, ובאיזה שלב. איזה משימות מעבירים מתפקיד לתפקיד כדי לייעל ולפשט את העבודה.
כל אלו יוצרים תמונה ברורה, בהירות וודאות למנהלים ולעובדים והם מסוגלים להתמודד עם היקפי עבודה הולכים וגדלים ביעילות ובשליטה מלאה.
מדובר בשינויים משמעותיים שצריך לעשות אותם בזהירות, כדי שהעובדים ירגישו בטוחים, שהמהלך לא יפגע בהם ובתפקיד שלהם, אלא ייטיב איתם.
הגדרנו יעדים לשנת 2025 לכל תפקיד, יצרנו שיטות ניהול, דיווח, בקרה ומדדים.
האם התהליך הזה מוביל גם לצמיחה שיווקית?
תוך כדי העבודה הגדרנו את חזון החברה והייעוד שלה. כשריכזנו את רשימת הפרויקטים שהחברה מקדמת הבנו שהחברה גדלה לפרויקטים גדולים יותר ולקהלי מטרה שונים מאלו שהיו בעבר, ולכן התשתית השיווקית של החברה כבר לא מתאימה לגודל ולחזון החדש. כך יצאנו למהלך שיווקי של rebranding ובניה של תשתית שיווק חדשה: שפה עיצובית, אסטרטגית מותג, אתר אינטרנט חדש, שיווק און ליין, חומרים שיווקיים ומכירתיים חדשים ועוד.
יש לי מעל 25 שנות ניסיון בשיווק כך שהסתמכנו על הניסיון שלי בבנית אסטרטגיה שיווקית, תוך עבודה משותפת עם חברות מיתוג שמומחיות במיתוג חברות נדלן ומבינות את הקשר בין חברת האם לבין הפרויקטים שלה. אלו מהלכים ששישרגו את מיצוב החברה ואיפשרו הגדלת חשיפה בפני קהלי המטרה שלה, ויצירת יתרון תחרותי בשוק.
התוצאה היא המשך צמיחה בזכות המהלך השיווקי, ולצד זה יש גם את תשתית ארגונית שמאפשרת להכיל ולעמוד בכבוד בהיקפי העבודה שהולכים וגדלים, בלי לאבד שליטה ניהולית ותוך שמירה על המוניטין של החברה. אני עדיין ממשיכה ללוות אותם כדי להמשיך לבנות את הכלים האלו ולהטמיע אותם בשגרת העבודה.
זו היתה שנה מרגשת ומאתגרת, למי את רוצה לאמר תודה?
השנה התחלתי ללמוד תואר שני באקדמית פרס במנהל עסקים עם התמחות בנדל"ן, ואני רוצה לאמר תודה לחברה שעודדה אותי לצאת לדרך הזו, וגם לכל המרצים שלי שמהם אני לומדת המון ונהנית מכל דקה בלימודים.
אני רוצה לאמר תודה ללקוחות שלי, שבכל השנה המאתגרת הזו לא איבדו אמון בעצמם, והמשיכו ללכת איתי בדרך ולהאמין בי ובתהליך, ובזכות האמון וההתמדה שלהם הצלחנו להגיע יחד לתוצאות.