כתבה במגזין נדל"ן דה מרקר – ייעוץ ארגוני לחברות נדל"ן, וייעוץ שיווקי לחברות נדל"ן
בכתבה זו התיחסתי לייעוץ שיווקי לחברות נדל"ן לטובת שיפור תוצאותיהן העסקיות, וסקרתי ייעוץ ארגוני לחברות נדל"ן אותן ליוויתי, אשר איפשר להן להמשיך לצמוח.
כתבה מיוחדת זה נעשתה במסגרת פרויקט מיוחד של מוסף דה מרקר נדל"ן בנושא 'האנשים שמאחורי עסקאות הנדל"ן'.
כדי שעסקת נדל"ן תצא לפועל, מלבד יזם ולקוח, נדרש שיתוף פעולה ועבודה של בעלי מקצוע רבים, ביניהם אדריכלים, שמאים, עורכי דין ועוד.
במוסף זה ריאיינו מקצוענים מתחומים אלו, המאפשרים לפרויקטי הנדל"ן לצאת לדרך.
תוכן הריאיון:
ספרי מעט אודותיך ומדוע בחרת לעסוק בתחום?
במהלך הקריירה שלי צברתי במשך שנים רבות ניסיון מקצועי וניהולי עשיר בחברות מובילות: הקמתי וניהלתי את מערך השותפים העסקיים בחברת בזק, הקמתי מחלקות שיווק ופיתוח מוצרים בחברת נטוויז'ן, ולקחתי חלק בהקמת מערך השיווק והמכירות ובהשקה של חברת Start Up גדולה.
גם באקדמיה סיימתי בהצטיינות לימודי מנהל עסקים באוניברסיטת ת"א.
בעקבות פניות של חברים לעזור להם בהקמת חברות, במשרות בכירות ועוד, החלטתי למנף את הידע והניסיון הרב שצברתי במהלך השנים לטובת קריירה בייעוץ לחברות במטרה ליצור להן צמיחה ורווח.
מהן החוזקות של השירות שאת מעניקה?
אני מביאה לעבודה עם לקוחותי בענף הנדל"ן שילוב נדיר של שני רכיבים חשובים להצלחתם:
הראשון – הבנה מעמיקה ורוחבית של ענף הנדל"ן.
השני – מקצועיות, ניסיון עסקי וניהולי עשיר ומגוון בכל הרבדים בהם נדרש ייעוץ וליווי של החברה:
- ייעוץ שיווקי – שיווק, מכירות, שימור לקוחות ושירות.
- ייעות ארגוני – יצירת מבנה ארגוני, הגדרות תפקידים, נהלים, מדדים, בקרות, תרבות ארגונית, שיטות ניהול צוות וזמן.
- ייעוץ פיננסי – תמחור, ניהול תזרים, מדדים פיננסים, ניהול אשראי וכדו.
בזכות שילוב נדיר זה אני נותנת לחברות בענף הנדל"ן ידע נרחב, כלים חיוניים וכן ייעוץ והכוונה מקצועיים המובילים אותם להצלחה, צמיחה, יציבות ולהגדלת הרווח.
ספרי על פרויקט שטיפלת / ליווית וזכור לך במיוחד
ליוויתי חברת ייזום נדל"ן שתוך מספר שנים צמחה מאוד מהר. החברה התחילה עם צוות מצומצם. ועם הזמן נצברו פרוייקטים, היקף העבודה גדל, אבל השלד הארגוני נשאר "רזה" והחברה התנהלה "ספונטנית" ללא שיטת ניהול אפקטיבית. העומס היה עצום ופרויקטים גדולים עמדו בפתח לקראת ביצוע.
פיתחתי עם החברה שיטות ניהול ועבודה אפקטיביות שייצבו את הליבה הארגונית של החברה: יצרתי איתם תהליכי עבודה מסודרים, הגדרנו מבנה ארגוני נכון, הרכבנו צוות איכותי שאליו האצילו סמכויות. בנינו שגרות דיווח, מדדים ובקרות שאפשרו למנהלים להמשיך לשלוט בחברה ולדעת מה קורה בכל תחום.
בזכות שיטה זו אפשרתי לחברת ייזום הנדל"ן לעמוד בהצלחה בהיקפי פעילות הולכים וגדלים, לצמוח ולהרוויח, ולצד זה – לשמור על איכות העבודה והשירות שהם נותנים ללקוחותיהם.
מנקודת המבט של תחום התמחותך, מה חשוב לחברות בענף הנדל"ן לעשות בתחום השיווק?
כמו בכל ענף, גם בנדל"ן, חשוב לנתח את צורכי לקוחות המטרה, ולתכנן בהתאם את המוצרים השירותים והמסרים, וכמובן לבנות לחברה נוכחות שיווקית on line ו- off line.
בנוסף לכל זה, בענף הנדל"ן הישראלי, פריסת רשת קשרים אישיים – עסקיים ענפה היא מפתח קריטי להצלחה, ולאחר יצירתם, חשוב גם לשמר אותם בהתמדה. לדוגמא: משרדי שמאים, אדריכלים, עו"ד, יועצים, מהנדסים, ניהול פרויקטים ועוד – הקשרים ביניהם והקשרים שלהם עם יזמים וחברות בניה, יכולים לפתוח להם דלת לעבר פרויקטים יוקרתיים יותר, גדולים יותר, בלוקיישנים נחשקים, וכמובן, גם בתקציבים וברווח גבוהים יותר.
בנימה אישית – איפה נמצא אותך בשבת בבוקר?
בחוף הים של ת"א, העיר האהובה עלי, על קפה עם משפחה וחברים, או בבית, ביצירתיות קולינרית עם הבת שלי.