להגדלת המכירות – דע את הלקוח שלך!

פיתוח עסקי

אם אתה רוצה להגדיל את המכירות שלך, אז כדאי שתכיר את הלקוחות שלך: סגמנטציה נכונה תאפשר לך לפתח תמהיל שיווקי נכון שיענה לצרכים ולרצונות שלהם וימקסם את המכירות והרווחיות של העסק שלך. אז איך זה עובד?

הגדלת המכירות והרווחיות: segmetation process and benefits

כאשר מאפייני סגמנט הלקוחות מוגדרים בבהירות, יהיה לך יותר קל לבצע תכנון נכון של הפעילות השיווקית והמכירתית: מיקוד במענה לצורך מסויים שמוגדר בבהירות, מאפשר לך לבנות תמהיל שיווקי ותקשורתי שתפור במיוחד לטובת מענה לצורך הזה, לשמר את הלקוחות לאורך זמן, תוכל ליצור בידול תמחירי בהתאם למאפייני הסגמנטציה ולייעל את הקצאת המשאבים שלך. בדרך זו תוכל להעלות את המכירות והרוויות מכל סגמנט.

מיקוד יעיל

סגמנטציה טובה תאפשר לך לתעדף את הפעילות של העסק בסגמנטים בעלי שיעור החזר גבוה ורווחיות גבוהה.

יתרון תחרותי

כאשר לחברה שלך תהיה הגדרת סגמנטציה טובה, תוכל להתמקד בהשגת יתרון תחרותי בגבולות התחום המסויים אותו תגדיר לחברה שלך. כאשר החברה תתמחה במתן מענה לצורך של הסגמנט/ים שלה, היא תהיה מסוגלת לזהות התפתחות תחרות ולתת לה מענה תחרותי כראוי.

זיהוי הזדמנויות

בתהליך ביצוע הסגמנטציה ניתן לגלות או ליצור נישות מבודלות שייתכן שהחברה לא תאתר  ללא ביצוע תהליך זה. כמו כן, תהליך זה יאפשר לחברה שלך לזהות יותר בקלות הזדמנויות חדשות ולהגיב להן בקלות.

אז מהו סגמנט לקוחות?

סגמנט הינו תת קבוצה של לקוחות בשוק, בעלי מאפיינים משותפים דומים. כדי להיות מעשיים, כדאי להגדיר את הסגמנט על פי מאפיינים משותפים שרלוונטים למוצרים והשירותים שלך.

נהוג לזהות סגמנטים על פי המאפיינים הבאים:

  • גיאוגרפי – מיקום, אזור מגורים, הבחנה בין עירוני, כפרי, פרברים
  • דמוגרפי – מאפייני אוכלוסיה כגון: גיל, מין, עיסוק, מצב משפחתי, שלב בחיי המשפחה, דת, מאפיינים סוציו אקונומיים כמו הכנסה, מעמד ורמת ההשכלה
  • פסיכוגרפי – חלוקת הלקוחות על פי מאפיינים פסיכולוגיים כגון סגנון חיים, אישיות
  • התנהגותיים – חלוקת האנשים על פי מאפייני התנהגות הצריכה שלהם כגון: קצב השימוש, היתרונות שמחפשים, רמת הנאמנות, מידת המוכנות לבצע רכישה

בתהליך סגמנטציית הלקוחות, כדאי לשלב גם שימוש בשלוש שאלות חשובות:

  • מי קונה
  • מה הוא קונה
  • למה הוא קונה

לאחר ביצוע הסגמנטציה,תוכל לעבור בקלות לשלב הבא – הגדרה מדוייקת של הצורך או הצרכים של הסגמנט/ים שתבחר להתמקד בהם, התאמת התמהיל השיווקי והתקשורתי, תמחור נכון, ולצאת לדרך לביצוע מכירות ממוקדות לסגמנט/ים אלו.