מיתוג, מיתוג, מיתוג – למה זה חשוב לך?
מיתוג טוב מעביר ללקוח במגוון אמצעים, מילוליים, לא מילוליים ורגשיים, את המסר שאתה רוצה להעביר אליו: מהם המוצרים והשירותים שלך, מי קהל המטרה שאתה מכוון אליו, מה התועלות ללקוח, מה היתרון שלך על פני המתחרים ועוד. המיתוג מעניק לך יתרונות כלכליים ותחרותיים חיוניים החל משלב ההשקה ולאורך כל חיי העסק שלך.
אין ספק שמיתוג איכותי הכרחי לכל עסק, אלו היתרונות שלו:
- מיתוג נכון מאפשר ללקוח לזהות בקלות את החברה שלך, את המוצרים והשירותים שלך
- המיתוג מבדל את המוצרים והשירותים שלך מאלו של המתחרים.
- מיתוג ברור ועקבי יוצר תדמית חזקה, מעלה את רמת הזכירות של העסק שלך, ומאפשר בחירה סלקטיבית במותג.
- עם הזמן, המיתוג יאפשר לך לבנות ולחזק את נאמנות הלקוחות שלך – הם יזהו את המותג שלך בקלות ובמהירות ויעדיפו אותו על פני המתחרים.
- המיתוג מהווה תשתית לכל פעילות שיווקית ופרסומית. בהמשך, תוכל להשיק מוצרים נלווים ומשלימים, תחת אותה מעטפת מיתוגית
- המיתוג מסייע גם בבנית שיתופי פעולה עם מפיצים ושותפים עסקיים – גם הם, כמו הלקוחות, מעדיפים מותג מוכר על פני חברה אלמונית.
- בנית מותג חזק יוצרת לך הכנסה גבוהה יותר: מותג מוכר נותן לך לגיטימציה לדרוש מחיר גבוה יותר בהשוואה למוצר זהה שאינו ממותג מכיוון שמפחית ללקוח את תחושת הסיכון בשלב הבחירה. לאורך זמן, שמירת המחיר ברמה תחרותית תעלה את שיעורי הצמיחה של העסק שלך.
- מותג חזק מאפשר להגדיל מכירות, להשיג נתח שוק משמעותי וכך עלויות הייצור מתפזרות על יותר יחידות והעלות פר יחידה קטנה, וגם נוצר החזר גבוה יותר על משאבי החברה, ואת זה – תרגיש בשורה התחתונה, ברווח.
חשוב שתנה לעסק שלך מיתוג נכון, נדרשת לכך עבודת הכנה רבה וניתוח נתונים מגוונים: חשוב לנתח את מאפייני השוק שבו אתה עובד, מהו פלח השוק אליו אתה פונה, מהם מאפייני לקוחות המטרה, מאפייני התחרות ועוד. חשוב להבין מה הצרכים של הלקוחות שלך, ואיזה מסר שיווקי יענה באופן אופטימלי על צרכים אלו ומה בסופו של דבר יניע אותם לפעולה – לצרוך את המוצרים והשירותים שלך.
אתה לא לבד, כדי לבנות לעסק שלך מיתוג נכון, מדוייק ואפקטיבי הינך מוזמן לפנות לקבלת ליווי וייעוץ שיווקי אשר יסייע לך למתג את העסק שלך בהצלחה, ליצור בידול בינך ובין המתחרים, ולקדם את העסק שלך לצמיחה ולשגשוג.