כיצד מצליחים לעמוד באתגר של גיוס עובדים טובים?

פעמים רבות אני שומעת מנהלי חברות בענף הנדל"ן מתלוננים על הקושי בגיוס עובדים טובים, מקצועיים, בעלי ניסיון, ועוד יותר – על הקושי לשמר אותם. באופן מפתיע, יש קשר בין האתגר של גיוס עובדים, בתחום משאבי אנוש, לבין תחום השיווק.

איך זה קשור? איך מצליחים בגיוס עובדים טובים, מקצועיים ומנוסים, ואיך משמרים אותם לאורך זמן – על כך בריאיון הבא.

תוכן הריאיון

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לכך שיותר ויותר מנהלי חברות בענף הנדל"ן מתלוננים שקשה להצליח בגיוס עובדים, בעיקר מומחים כמו מהנדסים, אדריכלים, מנהלי פרויקטים. וכשכבר מוצאים – הם דורשים שכר נורא גבוה.

איך מצליחים לעמוד באתגר של גיוס עובדים טובים?

בשנים האחרונות ענף הנדל"ו עבר משוק בדומיננטיות של המעסיקים, לשליטה של העובדים. הרבה מעסיקים המחפשים עובדים לא מוצאים, והעובדים הטובים, במיוחד עם כניסת דור ה- Y לשוק העבודה, מרשים לעצמם לבחור, לדרוש שכר גבוה, ולעבור עבודה כל שנתיים כי במקום העבודה הבא מציעים להם שכר גבוה יותר ותנאים טובים יותר.

אנחנו רואים מגמה זו בעיקר במקצועות הדורשים לימודים וניסיון, כמו מהנדסים, אדריכלים, מנהלי פרויקטים ועוד וכן גם במשרדי עורכי דין המתקשים למצוא עורכי דין מקצועיים עם ניסיון.

כמובן שגם דרישות השכר הולכות ועולות, ועל אותם תפקידים אנחנו משלמים כיום 20%-30% שכר גבוה יותר בהשוואה ללפני כמה שנים.

חשיבות מיצוב החברה להצלחה בגיוס עובדים טובים

בתחום משאבי האנוש נהוג לאמר שהנעת עובדים אנה נעשית רק באמצעות שכר. למעשה, רק 1/3 מהנעת העובדים היא השכר, עוד 1/3 זה הכרה והערכה ועוד 1/3 זה הסביבה החברתית שבה עובדים.

לכן, כאשר עובד מחפש עבודה ועומדות בפניו מגוון הצעות, הוא יבחר גם על פי המיצוב של החברה בשוק: הוא יעדיף חברה שהיא מותג מוכר, חברה שקל לו להזדהות איתה ושיהיה לו כיף לאמר בגאווה "אני עובד בחברת…" – חברה מוכרת ומוערכת, שתעורר הערכה כלפיו.

אם נודה על האמת, כולנו יודעים שלחברות המוכרות ביותר בשוק כל הזמן מגיעים קורות חיים של מחפשי עבודה, הן לא מחפשות עובדים, העובדים מגיעים אליהן!

ובואו נציץ רגע לענף ההייטק, שם כבר שנים רבות יש מחסור בעובדים וחברות הייטק למדו שכדי לעמוד בהצלחה באתגר של גיוס עובדים טובים וכדי לשמר אותם, במיוחד בדור ה- Y, החברה חייבת להיות מותג.

להיות מותג חזק – תורם להצלחה באתגר של גיוס עובדים טובים

בדיוק אותו עקרון כמו עם לקוחות, כך גם עם עובדים, גם הם בודקים את החברה ברשת האינטרנט.

לכן, דבר ראשון, חשוב לשים לב שיש לחברה אתר אינטרנט ייצוגי, שיספר את הסיפור של החברה באופן אמין ואטרקטיבי, וגם יספר על הערכים של החברה ועל טיפוח הצוות שלה.

כדאי שתהיה באתר האינטרנט לשונית של "משרות" ושם לפרסם תפקידים פנויים, ותמיד להזמין לשלוח קורות חיים.

לא רק לקוחות בודקים אותנו ברשת האינטרנט, אלא גם עובדים פוטנציאלים. לכן חשוב להפגין נוכחות ופעילות ברשתות החברתיות. בעידן התחרותי של ימינו לא מספיק לעשות עבודה טובה, עלינו גם לשתף אחרים בהישגים, בתוצאות, בתוכן העשיה שלנו.

ודבר נוסף שכדאי לעשות כדי להגדיל חשיפה בפני עובדים טובים זה להשתתף בכנסים, לתת הרצאות וכך להראות נוכחות בענף, שהוא בסה"כ ענף קטן וגם עובדים פוטנציאלים יראו אותנו שם.

חשיבות הנראות של המשרד לטובת גיוס עובדים טובים

חשוב לשים לב איך נראים המשרדים של החברה ואם צריך – לשפר את המראה שלהם. ברור שאם מזמינים לקוח לפגישה, וכך גם עובד לריאיון, במשרד מבולגן, מלוכלך, ולא אסתטי, גם הלקוח וגם העובד יעדיפו את המתחרים.

טיפוח העובדים

השקיעו בצוות העובדים שלכם כדי לשמר אותם: סביבת עבודה נאותה – זה ברור. שנית – זכרו שעובדים צריך לכוון, להגדיר להם יעדים ולנהל אותם כל יום, אבל לצד זה – גם לדעת להגיד מילה טובה של הערכה ותודה. בנוסף, כדאי להגדיר איתם גם יעדי צמיחה אישית, למידה, קורסים ועוד כדי להשביח את ההון האנושי שלכם.

כדאי להשקיע גם בגיבוש צוות, אפילו פעם בשנה. הם יעריכו את זה וזה יחזק את החברה. וגם את זה – כדאי לשתף ברשתות החברתיות.

 

לסיכום, אנחנו בשוק תחרותי לא רק על הלקוחות אלא גם על העובדים. כדאי לזכור שרק 1/3 מההנעה של עובדים נשענת על השכר, והיתר זה הכרה והערכה וכן סביבה חברתית. לכן, אם קשה לכם למצוא עובדים, אתם מתוסכלים ומרגישים שאין בשוק עובדים טובים, זה רמז גדול בשבילכם לכך שאתם צריכים להעלות ולשפר את  המיתוג של החברה שלכם כדי להצליח במשימה של גיוס עובדים טובים. תוצאה נוספת ומבורכת לכך היא שגם תגיעו ללקוחות חדשים.